گرفتار شدن خودرو به همراه ۴ سرنشین داخل سیلاب در حاشیه شهر مشهد (۲۰ اردیبهشت) قطع برق محله سیدی مشهد با سقوط داربست روی شبکه ۲۰ هزار ولتی| نقص برطرف شد کلات با ۵۷ میلی متر بارندگی رکورددار بارش در خراسان رضوی شد کودک ۱۰ ساله چطور قاتل شد؟ | چرا کودکان نباید فیلم ترسناک تماشا کنند؟ اعترافات تکان دهنده دختر ۱۰ ساله تهرانی درباره قتل دوستش| آدمکشی را ار فیلم‌های ترسناک یاد گرفتم بارندگی و سیلاب موجب انسداد موقت محور‌های مواصلاتی خراسان رضوی شد(۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) گروگانگیری یک زن و دخترش مقابل مجتمع پالادیوم+تصاویر راه ارتباطی ۲۰ روستای کلات خراسان رضوی بر اثر سیل قطع شد ۳۶ مصدوم در تصادف زنجیره‌ای در جاده نیشابور (۲۰ اردیبهشت) مسدود شدن ۶ جاده در خراسان رضوی بر اثر ریزش کوه و سیلاب هدیه روز دختر چی بخریم؟ دستگیری ۱۴ سرشبکه یک شرکت هرمی در مشهد عوامل ابتلا به حساسیت فصلی چیست؟ | راه‌هایی برای کاهش علائم آلرژی صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای خراسان رضوی و ۵ استان دیگر (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قتل زن جوان توسط برادرش در مشهد به خاطر حرف مردم + عکس هشدار جهادکشاورزی مشهد به کشاورزان، دامداران، مرغداران، زنبورداران و گلخانه‌داران آزمون شفاهی احراز صلاحیت اخذ پروانه تخصصی روان‌شناسان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه و جمعه ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش باران در استان تا جمعه
سرخط خبرها

مینو محرز: سویه جدید اُمیکرون به ایران وارد شده است | تزریق واکسن توصیه نمی‌شود

  • کد خبر: ۱۷۹۶۱۶
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
مینو محرز: سویه جدید اُمیکرون به ایران وارد شده است | تزریق واکسن توصیه نمی‌شود
عضو سابق کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونای کشورمان از ورود سویه جدید اُمیکرون به ایران از راه اروپا خبر داد و توصیه‌های بهداشتی و درمانی لازم را توضیح داد.

دکتر مینو محرز در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اشاره به سویه جدید اُمیکرون در ایران گفت: این سویه در همه جای جهان به سرعت در حال انتشار است و در کشور ما هم مشاهده شده است.

وی درباره منشأ این سویه در ایران عنوان کرد: مسافرانی که به اروپا سفر کرده اند یا از این قاره وارد کشور ما شده اند، منشأ ورود این ویروس محسوب می‌شوند.

محرز اضافه کرد: سویه اِریس (Eris) از خانواده اُمیکرون (Omicron) محسوب می‌شود و واکسن‌های مبتنی بر سویه کرونای «ووهان» روی آن تاثیری ندارد و توصیه نیز نمی‌شود. اثرگذاری آن روی فرد خفیف است، اما قدرت سرایت بالایی دارد و اگر کسی علائم این سویه را نشان داد، بهتر آن است بین ۳تا ۵روز خود را ایزوله کرده و به محل کار یا تحصیل نرود تا چرخه سرایت به تدریج قطع شود.

عضو سابق کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین یادآور شد: علائم این سویه جدید کاملا به سرماخوردگی‌های عادی شباهت دارد و بعضا هم بدون علامت است. اما مدت زمان درمان آن کوتاه است. تاکنون نیز در سطح کشور موارد منجر به بستری براساس این سویه گزارش نشده است.

مینو محرز: ورود سویه جدید اُمیکرون به ایران شده است | تزریق واکسن توصیه نمی‌شود

محرز در پایان با اشاره مجدد به عدم تزریق واکسن کرونا در این سویه خاطرنشان کرد: واکسن‌های تولیدی برای کرونای ووهان اثرگذاری حدود ۹۰درصدی داشت. اما همین واکسن‌ها در کرونای اُمیکرون اثرگذاری ۴۰درصدی داشته است و این نشان می‌دهد با تغییر هر سویه، کارایی واکسن‌ها نیز تغییر می‌کند و بنابراین تزریق واکسن در سویه اِریس توصیه ما نخواهد بود و صرفا ماسک، شستن مداوم دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی در اماکن عمومی همچنان توصیه می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->